Kerncijfers zoekmachines
  • Ruim 10 miljoen Nederlanders (70%) hebben toegang tot Internet
  • 98% van de internetters gebruikt zoekmachines. Tweederde minimaal 4x per week.
  • 80% van alle internetgebruikers vindt zoeken via zoekmachines de beste manier om informatie te vinden.
  • 77% van de internetgebruikers vindt websites via zoekmachines
  • 85% van de consumenten beschouwt een merk in de topposities van zoekresultaten als een topmerk.
  • 90% van de zoekmachinegebruikers niet verder kijkt dan de eerste 30 zoekresultaten
  • 60% van de zoekmachinegebruikers op basis van de titel en de omschrijving van de zoekresultaten kies
  • 41% van de internetgebruikers een aankoop heeft gedaan na het klikken op een advertorial boven of naast de zoekresultaten
  • 68% van de potentiële kopers maakt via zoekmachines kennis met nieuwe aanbieders. Het gebruik van de telefoongids en de gouden gids wordt vervangen door het gebruik van zoekmachines. Ook voor regionaal gebruik.
  • 87% vergelijkt producten & diensten op internet
  • 50% van de online aankopen komt voort uit een zoekopdracht.
  • 90% van de consumenten die iets interessants op TV heeft gezien, geeft aan via internet naar meer informatie op zoek te gaan. Na het horen van iets interessants op de radio zoekt 81% verder via internet. Na het lezen van een print- of krantadvertentie ligt dit percentage op respectievelijk 90% en 87%
  • Enkel de 1ste, 2de en in mindere mate de 3de pagina's van zoekmachine-resultaten worden bekeken.Zoekmachines zijn het meest efficiënte marketingmiddel voor uw website. De klant zoekt u, niet andersom. (bronnen: Nielssen/NetRatings, Multiscope, Deloitte & Touche).


Bekijk ook vooral dit net uitgekomen filmpje!

 

 

 
twitter_logo2

logolinkedin
© 2009 Creavents | Evenementen, Crewcatering en Marketing | Disclaimer | Privacy | Cross Internetmarketing | Sitemap