Opstellen marketingstrategie |
Opstellen marketingstrategie
Een algemene marketingstrategie opstellen is een uitgebreid onderzoek, dat uiteindelijk tot grote veranderingen kan leiden. Hoe inspelen op versnelde veranderingen in een markt die meer en meer globaliseert, middelen die schaarser zijn en complexere verkoopkanalen? Hoe behalen we onmiddellijk een concurrentieel voordeel in dit soort markten? Hoe kan marketing het resultaat van een onderneming beïnvloeden? En hoe kan marketing op lange termijn een rol spelen in dit proces?
 Het bepalen van de marketingstrategie op korte en lange termijn, geeft aan ondernemingen de kans de (altijd gelimiteerde) middelen optimaal in te zetten op opportuniteiten die het meest de verkoop verhogen en dit met als doel zo snel mogelijk een concurrentieel voordeel in de markt te krijgen. Het opstellen van een innovatieve marketingstrategie is dan ook dé basis van elk marketing plan. De marketing strategie is bovendien pas effectief als deze geïntegreerd is met de bedrijfsdoelstellingen en als basis dient voor een tactisch marketing plan.
Creavents in samenwerking met kennisinstellingen helpt bedrijven om een innovatieve marketingstrategie te bepalen en heeft daarbij ervaring in:
- Bepalen van lange termijn marketing doelstellingen en gewenste resultaat.
- Opstellen van meetbare marketing objectieven en welke stappen moeten genomen worden om die doelstellingen te bereiken
- Creatie van marketing concepten die de strategie ondersteunen en bepalen op welke manier de verschillende stappen bijdragen tot het bereiken van de gewenste doelstellingen.
- Selecteren van de te bereiken doelgroep en vastleggen van de beoogde positionering van het bedrijf, de producten en het merk in de opinie van de doelgroep.
Een onderzoek naar de juiste marketingstrategie kan worden gefinancierd middels een kleine- of grote innovatievoucher. De overige mogelijkheden van een innovatievoucher vindt u hier |